מתחם שרונה
תלמידי בית הספר הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א בשיתוף תלמידי ביה"ס און לחינוך מיוחד, פיתחו יוזמה משותפת ומיוחדת, ויצרו מסלול תיירותי סלולארי במתחם שרונהבדגש על נגישות לבעלי צרכים מיוחדים.

onn_2.JPG

התלמידים יצרו 12 תחנות המציגות שלבים שונים בהיסטוריה של המקום מימי הטמפלרים, 

מלחמת העולם השנייה והאירועים הבטחוניים הסוערים עם קום המדינה ולאחריה - כשהמושבה הפכה לקרית הממשלה הצעירה ושינתה את שמה משרונה להקריה. תחילה, נפגשו התלמידים משני ביה"ס וסיירו יחד 
במתחם. לאחר, דרך קבוצת וואטס אפ ועבודה בקבוצות קטנות ביצעו עבודת חקר על האתרים 
השונים, למשל בית העם הישן, בית מרקחת ממלוק ועוד. התלמידים מעמל שבח מופת יצרו לכל 
תחנה כרזה ב- thinglink וסרטון בו ראיינו איש מפתח הקשור לתחנה. תלמידי ביה"ס און 
הנגישו את הכרזות והסרטונים באמצעות תרגום לשפת הסימנים ויצירת עיצוב המותאם לקהלים 
שונים. 


במתחם שרונה התלהבו מהיוזמה של בתי הספר ועיריית ת"א בשיתוף המועצה לשימור אתרים ומינהלת שרונה, הציבה לצד כל אתר שעליו נבנתה תחנה, QR CODE, כך שתחנות התלמידים נגישות וזמינות לכל מבקר. כמו כן הופקה מפת מסלול, המחולקת למשפחות במרכז המבקרים שרונה-הקריה. 




היוזמה זכתה בפרס המחלקה לחינוך על יסודי של מינהל החינוך, התרבות והספורט של
עיריית תל-אביב-יפו, וזיכתה את המורות המובילות -רפאלה בלס, ענת גולדשטיין וסיגל אלמי מלמן בפרס רקנאטי למורה היזם.

למשחק בלמידה מבוססת מקום - לחצו כאן.


למצגת המיזם ותהליך הלמידה
לוח שיתופי של שני בתי הספר
פלייליסט יוטיוב סרטונים מונגשים בית ספר און
פלייליסט יוטיוב סרטוני עמל שבח מופת - ראיונות מקור
ליחידת הלימוד שכתבה רפאלה בלס
כתבה על השקת המיזם
כתבה על היוזמה ב"הגיע זמן חינוך"
Ynet על מיזם סל אביב ופרס רקנאטי


ניסוי קהילה
למידה מבוססת
פרויקטים
בתי ספר
תוצרי למידה









Powered by Go-net